Οι δημόσιες επιδοτήσεις, οι νομοθετικές καινοτομίες και η εκπαίδευση των καταναλωτών είναι σημαντικοί παράγοντες για την ενίσχυση της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ, τόνισε αναλυτής σε θέματα ενέργειας στην EurActiv. Η Κομισιόν πρόσφατα εξέδωσε ανακοινωθέν για τις μεταφορές και την τεχνολογία, καλώντας της εθνικές κυβερνήσεις να «ξεφύγουν από τον συμβατικό τρόπο σκέψης» και να κάνουν παραδειγματική στροφή σε εναλλακτικά συστήματα, «αγκαλιάζοντας νέα χρηματοδοτικά εργαλεία για την αύξηση της μόχλευσης των δημόσιων προϋπολογισμών».
Η δημόσια παρέμβαση θα μπορούσε να πάρει τη μορφή κανονισμών, προτύπων διασφάλισης διαλειτουργικότητας, δημόσιους διαγωνισμούς, πνευματικά δικαιώματα, χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, πολιτικούς στόχους για τη βιομηχανία και εθελοντικές δεσμεύσεις, αναφέρει το κείμενο.
«Ως νέα τεχνολογία, η κυβερνητική στήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα επόμενα 10 χρόνια», λέει ο Tali Trigg από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας στο Παρίσι. «τώρα είναι που χρειάζονται επιδοτήσεις και εκπαίδευση».
Οι επιδοτήσεις για τις καθαρές/πράσινες τεχνολογίες θεωρούνται «αναγκαιότητα» στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- με τη Γαλλία να κάνει την αρχή- ωστόσο έχουν αμφισβητηθεί σε άλλους τομείς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως η ηλιακή, στην οποία η ΕΕ εξετάζει «πράσινες αγωγές» κατά της Κίνας.
Πρωτοβουλία για το Πράσινο Αυτοκίνητο
Οι Βρυξέλλες έχουν δεσμευθεί για 5δις € για την Πρωτοβουλία για το Πράσινο Αυτοκίνητο, 4δις € με τη μορφή δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τα υπόλοιπα από την στήριξη για έρευνα, μερικά εκ των οποίων θα προέλθουν από τον ιδιωτικό τομέα.
Συγκριτικά, η Κίνα έχει επενδύσει 15δις $ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στις υποδομές τους, ενώ οι ΗΠΑ έχουν επενδύσει 2.4δις $.
Ωστόσο σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕ στις 18 Σεπτεμβρίου, 90% από τα 43δις € επενδύσεων στις μεταφορές που σχετίζονται με την έρευνα και την ανάπτυξη της ΕΕ, έχουν έλθει από επιχειρηματικούς ομίλους.
Καθώς τα κράτη μέλη της ΕΕ αγοράζουν περίπου 110,000 επιβατικά αυτοκίνητα, 110,000 ελαφρά οχήματα, 35,000 βαρέα και 17,000 λεωφορεία, η Κομισιόν πιστεύει ότι «η δυναμική για καινοτομία μέσω δημόσιων συμβάσεων σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς στην ΕΕ».
Η ίδια αρχή ισχύει και για τις υποδομές, όπου «η εκπαίδευση σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο είναι απαραίτητη τόσο για τις δημόσιες αρχές που είναι υπεύθυνες για τις υπηρεσίες όσο και για τους διαχειριστές των μεταφορών», σύμφωνα με νέο ανακοινωθέν.
«Στηρίζουμε οποιαδήποτε κυβέρνηση που παίρνει σαφή μέτρα για την διευκόλυνση ή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε στην EurActiv ο Gunnar Lorenz από την Eurelectric, ένωση βιομηχανίας ηλεκτρισμού.
Ιστορικό
Τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι από μόνα τους υπεύθυνα για περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το κυριότερο αέριο θερμοκηπίου.
Η ΕΕ πρότεινε νομοθεσία το 2007, θέτοντας πρότυπα αποδόσεων για τις εκπομπές από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτήν η νομοθεσία, που υιοθετήθηκε το 2009 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής για την βελτίωση της οικονομίας των καυσίμων των αυτοκινήτων και για την βεβαίωση ότι εκπομπές από νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε δεν υπερβαίνει 120 γρ.CO2/χλμ.
Η πολυαναμενόμενη Λευκή Βίβλος για τις Μεταφορές, που παρουσιάστηκε από την Επιτροπή τον Φεβρουάριο το 2011, προαναγγέλλει μέτρα για αύξηση των 1.8 τρισεκατομμυρίων ευρώ που η ΕΕ λέει ότι είναι αναγκαία για επενδύσεις σε έργα υποδομής τα επόμενα 20 χρόνια για να χτίσει ένα ανταγωνιστικό μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει την κινητικότητα, θα αφαιρέσει σημαντικά εμπόδια σε καίρια σημεία και θα αυξήσει την ανάπτυξη και την απασχόληση.
Παράλληλα, η Επιτροπή ανέφερε ότι οι προτάσεις της πρόκειται να μειώσουν δραματικά την εξάρτηση της Ευρώπης στο εισαγόμενο πετρέλαιο και θα μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στην μεταφορά έως και 60% μέχρι το 2050.
http://euractiv.gr
«Ως νέα τεχνολογία, η κυβερνητική στήριξη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα επόμενα 10 χρόνια», λέει ο Tali Trigg από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας στο Παρίσι. «τώρα είναι που χρειάζονται επιδοτήσεις και εκπαίδευση».
Οι επιδοτήσεις για τις καθαρές/πράσινες τεχνολογίες θεωρούνται «αναγκαιότητα» στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- με τη Γαλλία να κάνει την αρχή- ωστόσο έχουν αμφισβητηθεί σε άλλους τομείς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως η ηλιακή, στην οποία η ΕΕ εξετάζει «πράσινες αγωγές» κατά της Κίνας.
Πρωτοβουλία για το Πράσινο Αυτοκίνητο
Οι Βρυξέλλες έχουν δεσμευθεί για 5δις € για την Πρωτοβουλία για το Πράσινο Αυτοκίνητο, 4δις € με τη μορφή δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τα υπόλοιπα από την στήριξη για έρευνα, μερικά εκ των οποίων θα προέλθουν από τον ιδιωτικό τομέα.
Συγκριτικά, η Κίνα έχει επενδύσει 15δις $ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στις υποδομές τους, ενώ οι ΗΠΑ έχουν επενδύσει 2.4δις $.
Ωστόσο σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΕ στις 18 Σεπτεμβρίου, 90% από τα 43δις € επενδύσεων στις μεταφορές που σχετίζονται με την έρευνα και την ανάπτυξη της ΕΕ, έχουν έλθει από επιχειρηματικούς ομίλους.
Καθώς τα κράτη μέλη της ΕΕ αγοράζουν περίπου 110,000 επιβατικά αυτοκίνητα, 110,000 ελαφρά οχήματα, 35,000 βαρέα και 17,000 λεωφορεία, η Κομισιόν πιστεύει ότι «η δυναμική για καινοτομία μέσω δημόσιων συμβάσεων σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς στην ΕΕ».
Η ίδια αρχή ισχύει και για τις υποδομές, όπου «η εκπαίδευση σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο είναι απαραίτητη τόσο για τις δημόσιες αρχές που είναι υπεύθυνες για τις υπηρεσίες όσο και για τους διαχειριστές των μεταφορών», σύμφωνα με νέο ανακοινωθέν.
«Στηρίζουμε οποιαδήποτε κυβέρνηση που παίρνει σαφή μέτρα για την διευκόλυνση ή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε στην EurActiv ο Gunnar Lorenz από την Eurelectric, ένωση βιομηχανίας ηλεκτρισμού.
Ιστορικό
Τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι από μόνα τους υπεύθυνα για περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το κυριότερο αέριο θερμοκηπίου.
Η ΕΕ πρότεινε νομοθεσία το 2007, θέτοντας πρότυπα αποδόσεων για τις εκπομπές από τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτήν η νομοθεσία, που υιοθετήθηκε το 2009 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της στρατηγικής για την βελτίωση της οικονομίας των καυσίμων των αυτοκινήτων και για την βεβαίωση ότι εκπομπές από νέα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε δεν υπερβαίνει 120 γρ.CO2/χλμ.
Η πολυαναμενόμενη Λευκή Βίβλος για τις Μεταφορές, που παρουσιάστηκε από την Επιτροπή τον Φεβρουάριο το 2011, προαναγγέλλει μέτρα για αύξηση των 1.8 τρισεκατομμυρίων ευρώ που η ΕΕ λέει ότι είναι αναγκαία για επενδύσεις σε έργα υποδομής τα επόμενα 20 χρόνια για να χτίσει ένα ανταγωνιστικό μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει την κινητικότητα, θα αφαιρέσει σημαντικά εμπόδια σε καίρια σημεία και θα αυξήσει την ανάπτυξη και την απασχόληση.
Παράλληλα, η Επιτροπή ανέφερε ότι οι προτάσεις της πρόκειται να μειώσουν δραματικά την εξάρτηση της Ευρώπης στο εισαγόμενο πετρέλαιο και θα μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα στην μεταφορά έως και 60% μέχρι το 2050.
http://euractiv.gr
Δημοσίευση σχολίου